2. Jak w 5 prostych krokach napisać kurs/poradnik?

Krok 1. – pomysł

Czas się zabrać do roboty. Musisz się zastanowić jaki problem mają ludzie kupujący Twoje produkty. Przykładowo sprzedając akcesoria wędkarskie możesz napisać poradnik: „10 sposobów na złowienie dorodnej ryby” lub „7 najlepszych przynęt” albo „Sekrety najlepszych wędkarzy” czy „Wędkarstwo dla początkujących”. Pamiętaj że tytuł kursu (poradnika) musi być ciekawy, a sam kurs musi zawierać wartościowe informacje.

Uwaga: klienta nie interesuje to ile lat działasz na rynku, jakie produkty sprzedajesz. Jego interesuje tylko rozwiązanie jakiegoś problemu. Tak więc poradnik musi zawierać informacje pozwalające na rozwiązanie jakiegoś problemu (może to być kurs uczący jakiejś umiejętności).

Krok 2. – stworzenie planu

Skoro wymyśliłeś tytuł swojej publikacji należy popracować nad roboczym spisem treści. Napisz na kartce papieru zagadnienia, które chcesz poruszyć w poradniku (np. jeśli tematem Twojego poradnika będzie lista sposobów na złowienie dorodnej ryby to napisz na kartce nazwy owych trików). Proponuję w jednym emailu zamieszczać opis jednego sposobu (jeśli opisy są krótkie, to możesz w jednym emailu zamieścić np. opisy 2-3 trików). Ustal kolejność emailii (np. w pierwszym dniu opiszesz prostą sztuczkę a w drugim trudniejszą, która np. będzie modyfikacją sztuczki opisanej w pierwszym dniu; wysłanie tych emailii w odwrotnej kolejności nie jest najlepszym pomysłem).

Uwaga: Twój poradnik nie powinien zawierać więcej niż 15 lekcji jednak nie powinien też zawierać mniej niż 7 lekcji. Po prostu szybko się ludziom znudzi jego otrzymywanie. Z kolei jeśli poradnik będzie się składał np. z tylko 3 lekcji to ludzie poczują pewien niedosyt.

Krok 3. – pisanie

Teraz czas na pisanie. Pamiętaj, że dzisiaj ludzie są zabieganie i nie mają czasu za czytanie długaśnych tekstów. Dlatego ogranicz się do jednej strony A4 (najlepiej, aby przeczytanie jednego emaila nie zajmowało więcej niż 5 minut). Jeśli dana lekcja będzie bardzo obszerna (np. 20 stron A4) to większość osób zniechęci się tym, że email jest długi i w programie pocztowym przeniesie go do folderu ważne a następnie powróci do wykonywania innych czynności. Taka osoba ciągle będzie przekładać tą czynność na później. Następnie drugiego dnia przyjdzie kolejna lekcja a ta osoba nie zdążyła jeszcze przeczytać poprzedniej. Im dłuższe są te lekcje i im więcej ich się uzbiera to tym mniejszą motywację będzie miała ta osoba, aby zacząć je czytać. Po jakimś czasie (np. po roku) dana osoba stwierdzi, że ten temat ją już nie interesuje i skasuje wszystkie Twoje wiadomości z folderu ważne. Natomiast pisząc krótkie lekcje dana osoba szybko przeczyta wiadomość i z niecierpliwością będzie czekać na kolejną lekcję. Nawet jak dana osoba nie będzie dzisiaj korzystać z komputera to następnego dnia przeczytanie dwóch lekcji nie będzie większym problemem. Jeśli uważasz, że opisane zagadnienie jest obszerne, to możesz daną lekcję rozdzielić np. na dwie części albo w emailu opisać ogólny zarys problemu i zamieścić linka do strony internetowej z kontynuacją artykułu (coś w stylu interesuje Ciebie ten temat? Więcej szczegółów znajdziesz na mojej stronie w artykule XXX).

Zapamiętaj: opisywane zagadnienie ma rzeczywiście rozwiązywać jakiś problem Twojego potencjalnego klienta. Ten email nie ma być fragmentem Twojego cennika 😉 Oczywiście w takim emailu jak najbardziej należy dyskretnie reklamować swoje produkty. Przykładowo w poradniku „X sposobów na złowienie dorodnej ryby” możesz opisać sposób do którego użycia wymagane jest zastosowanie jakiegoś produktu z Twojego sklepu. W opisie tej porady można dyskretnie poinformować, że dany produkt można kupić w sklepie internetowym <wstaw nazwę swojego sklepu>

Krok 4. – drobne poprawki

Jeśli napisałeś wszystkie emaile, to należy zrobić dzień przerwy i je przeczytać, dokonać drobnych przeróbek (np. poprawić błędny ortograficzne, czasem trzeba będzie rozszerzyć opis jakiegoś zagadnienia, może też zajść konieczność np. przeniesienia jakiejś partii tekstu do innej lekcji). Dobrze jest dać taki kurs do przeczytania komuś innemu (np. sąsiadowi, bratu) i wysłuchać jego uwag.

Krok 5. – wprowadzenie w życie

Teraz wystarczy w autoresponderze dodać napisane wcześniej lekcje i ustawić w jakiej kolejności i w jakich odstępach czasowych mają być wysyłane. Parę słów o tym jakie skrypty polecam znajdziesz na końcu tej publikacji

Porada: jeśli nie potrafisz pisać, to będziesz musiał wynająć kogoś kto ładnie napisze kurs. Możesz poszukać np. emerytowanych nauczycieli języka polskiego, albo dziennikarza z małej lokalnej gazety i zaproponować jakieś wynagrodzenie w zamian za przeredagowanie Twojego tekstu

Dodaj komentarz